Maurice Wijnen

#IkZwijgNiet

Ik ben opgegroeid in een tijd waarin acceptatie op de weg vooruit leek te zijn.

Begin jaren ’90 verhuisde ik naar Amsterdam waar je eigenlijk niet eens hand in hand met je vriendje over straat liep omdat dat haast voelde als een achterhaald statement.

Hoe anders is het nu? De ruimdenkende vrijhaven die Amsterdam toen was, bestaat voor een groot deel niet meer. Nu KUN je op een weekendnacht niet hand in hand lopen omdat je dan kans loopt slachtoffer te worden van geweld.



Ik gun de LGBTQIA+ jongeren van nu dat ‘oude’ gevoel van vrijheid en mogelijkheid. De wil en drang om juist uit dansen te willen gaan, op straat te zoenen, en elkaar te ontmoeten zonder de tussenkomst van apps. In een stad en land waar het goed voelt om eerlijk te kunnen zijn over wie je bent en van wie je houdt.

Maurice Wijnen

*

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.